Loading Events

Events

Farm Management Canada: Call for Nominations to the Board of Directors

  • This event has passed.

 

Call for Nominations to the Board of Directors

 

Notice is hereby given that nominations to the Farm Management Canada Board of Directors are officially open. Members in good standing, motivated to contribute to the governance of Canada’s only national non-profit organization dedicated exclusively to supporting farm business management best practices, are invited to stand for election to the Board of Directors.

 

FMC is seeking nominees to fulfill three (3) positions on the Board of Directors.

 

Nominations will close at 17:00 hrs. Eastern Time, Friday May 7, 2021. 

After this time, no further nominations will be accepted.

 

Important Dates to Remember:

May 7 – Nominations due

May 25 – All Resolutions must be submitted for consideration

June 7 – Elections open/Voting Packages sent to members

June 25 – Votes must be submitted

July 7 – Annual General Meeting (virtual)

 

For more information and details on nomination criteria, consult the documents below:

 

Call for Nominations from the Elections Chair

Board of Directors Nomination Form and Nominee Biography Template

Q&A for Prospective Board Members

Director Duties and Obligations Outline

2020-2021 Board of Directors Listing

Call for Resolutions and Resolution Input Form

 

Should you require further information regarding the nomination and election process, please contact Farm Management Canada’s Head Office by email at info@fmc-gac.com.

 

 

 

 

Appel de candidatures pour le Conseil d’administration

 

Le présent avis a pour objet d’annoncer le lancement officiel de l’appel de candidatures pour le poste d’administrateur de Gestion agricole du Canada (GAC). Les membres en règle qui souhaitent participer à la gouvernance du seul organisme national au Canada qui se consacre exclusivement à la promotion des pratiques exemplaires de la gestion d’entreprise agricole sont invités à se porter candidat à l’élection du Conseil d’administration.

 

GAC recherche des candidats pour occuper trois (3) postes au sein du conseil d’administration.

 

Les mises en candidature prendront fin à 17 h, heure avancée de l’Est, le vendredi le 7 mai 2021. Aucune autre mise en candidature ne sera acceptée après cette date.

 

Dates importantes à retenir :

7 mai – Les candidatures doivent être soumises

25 mai – Toutes les résolutions doivent être soumises pour examen

7 juin – Les élections sont ouvertes / les trousses de vote envoyés aux membres

25 juin – Les bulletins de vote doivent être soumis

7 juillet – Assemblée générale annuelle (virtuelle)

 

 

Pour plus d’informations et de détails sur les critères de mise en candidature, veuillez consulter les documents ci-dessous :

 

Appel de candidatures du président du Comité des élections

Formulaire de mise en candidature et formulaire de biographie des candidats

Foire aux questions à l’intention des administrateurs éventuels

Fonctions et obligations des administrateur(trice)s

Rencontre avec le Conseil d’administration 2020-2021

Appel des résolutions et formulaire d’entrée de résolutions

 

 

Si vous avez besoin de plus amples informations concernant le processus de nomination et d’élection, veuillez s’il vous plaît contacter le siège social de GAC par courriel à info@fmc-gac.com.

Details

Date:
May 7
Event Category: